توجه ویژه کنفرانس ترافیک به پیوند دانشگاه، صنعت و مدیریت شهری
20 اسفند 1401
توجه ویژه کنفرانس ترافیک به پیوند دانشگاه، صنعت و مدیریت شهری

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در مراسم افتتاحیه نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی مهندسی حمل و نقل و ترافیک که در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد، با اعلام اینکه کنفرانس مذکور می‌تواند محلی علمی برای جمع‌آوری ایده‌های جدید باشد، گفت: در این همایش، بررسی راهکارهای پیوند بین دانشگاه‌، صنعت و مدیریت شهری، مورد توجه ویژه‌ قرار گرفته است.

به گزارش دبیرخانه اجرایی نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی مهندسی حمل و نقل و ترافیک به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، جلال بهرامی افزود: با استفاده از تجربیات گذشته، محور اصلی این دوره کنفرانس مطابق فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، ارائه و بررسی راهکارهای علمی و در عین حال اجرایی برای برطرف کردن معضل ترافیک است.

وی با تاکید بر برپایی ۷۰ کارگاه آموزشی و تخصصی در کنار ارائه ده‌ها مقاله علمی در این کنفرانس گفت: طرح‌های حمل و نقلی بسیاری از جمله طرح جدید ترافیک، طرح پارک‌ حاشیه‌ای، خطوط تندروی اتوبوسرانی و ... که در تهران و سایر شهرها و کلان‌شهرهای کشور به اجرا در آمده‌اند از دست‌آوردهای ادوار گذشته این کنفرانس هستند.

بهرامی افزود: نگرش جدید مدیریت شهری به موضوعاتی همچون حمل و نقل پاک و ایمنی ترافیک از جمله موضوعاتی هستند که در این کنفرانس مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرند.

وی با تأکید بر لزوم تشکیل کانالی ارتباطی با محوریت حمل و نقل و ترافیک در مکانی ثابت برای هم‌اندیشی استادان و متخصصان رشته‌های مختلف به صورت مستمر، گفت: ارائه هر مقاله و تجربه‌ای، می‌تواند ما را برای تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری‌ صحیح و اصلاح قوانین و دستورالعمل‌ها کمک کند.

بهرامی افزود: این کنفرانس، فرصت‌ مناسبی برای گردهم‌آیی اساتید و صاحب‌نظران مهندسی ترافیک است و خروجی آن بر اساس هم‌اندیشی و ارتباط فی‌مابین مسئولان اجرایی در بخش‌های درون‌شهری و برون‌شهری و در حوزه مدیریت شهری‌، می‌تواند کاملاً اثربخش باشد.

وی با تأکید بر اینکه در این کنفرانس، شاهد طرح ایده‌های نوین در خصوص ارتقاء و رشد سطح مدیریت ترافیک در شهرهای مختلف کشور هستیم، گفت: با توجه به استقبال و شرکت بیش از ۲۷۰۰ نفر در این کنفرانس، امیدواریم شاهد هم‌افزایی‌های بیشتری در حوزه‌های تخصصی مرتبط با حمل و نقل در جهت نیل به ترافیک روان‌تر و ارتقای کیفی خدمات حمل و نقلی در سطح کشور باشیم.

معاون شهردار تهران در خاتمه خاطرنشان کرد: امروزه مهم‌ترین دغدغه شهروندان و مدیریت شهری در کلان‌شهرهای ایران و جهان، موضوع حمل و نقل و ترافیک است و بر همین اساس، تصمیم گرفته‌ایم تا با استفاده از ظرفیت‌های علمی مانند آثار و نتایج این کنفرانس و تغییر نگرش به سمت هوشمندسازی، گام‌های مؤثری در مسیر رفع این دغدغه مشترک برداریم.