کنفرانس حمل و نقل؛ فرصتی برای شناخت نخبگان و صاحب‌نظران حوزه
20 اسفند 1401
کنفرانس حمل و نقل؛ فرصتی برای شناخت نخبگان و صاحب‌نظران حوزه

رئیس هیات داوران نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی حمل و نقل و ترافیک سال ۱۴۰۱ با تاکید بر نیاز جامعه امروز به استفاده از دانش‌های روز دنیا افزود: این کنفرانس می‌تواند یک فرصت استثنایی برای شناخت نخبگان و صاحب‌نظران در حوزه حمل و نقل محسوب شود.

به گزارش کمیته اجرایی نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی حمل و نقل و ترافیک، افندی‌زاده با اشاره به این موضوع که حمل و نقل یکی از دغدغه‌های اصلی مردم به حساب می‌آید، افزود: در این همایش راهکارها و پیوند بین دانشگاه‌ها، صنعت و مدیریت شهری مورد توجه ویژه‌ای قرار گرفته است و بنابراین تصمیم گرفتیم تا از تجربیات ادوار گذشته این کنفرانس  برای برطرف کردن معضل ترافیک از نظرات کارشناسان و نخبگان در این حوزه نیز استفاده نماییم.

وی با اعلام مشارکت هفتاد پنل تخصصی در حوزه حمل و نقل ادامه داد: در این  کنفرانس گرد هم آمده‌ایم تا در کنار هم و با ارائه مقالات به نتیجه مطلوبی در خصوص حمل و نقل عمومی و معضل ترافیک برسیم.

ایشان تصریح کرد: طرح‌های جدیدی که در ۱۸ دوره گذشته ارائه شده بودند در این چند سال به مرحله اجرا درآمدند از جمله طرح‌هایی مانند پارک حاشیه‌ای، طرح ترافیک و محدوده کنترل کیفیت هوا، راه‌اندازی خطوط جدید تندرو و BRT  همگی از دستاوردهای ادوار گذشته این کنفرانس محسوب می‌شوند.

دکتر افندی‌زاده با تاکید بر تغییر نگاه مسئولین به حوزه حمل و نقل عمومی و ترافیک تصریح کرد: در این کنفرانس سعی شد تا بیشتر از سابق به حمل و نقل پاک و همچنین ایمنی و ترافیک توجه شود.

وی ادامه داد: این کنفرانس یکی از فرصت‌های بسیار مناسب برای هم‌اندیشی بین نخبگان و  صاحب‌نظران مهندسی ترافیک به حساب می‌آید.

دکتر افندی‌زاده با اشاره به اینکه خروجی این کنفرانس مطمئنا بسیار عالی خواهد بود، افزود: همچنین در این کنفراس ایده‌های نوین در خصوص ارتقاء و رشد سطح مدیریت ترافیک در شهرهای مختلف کشور را نیز می‌توان مشاهده کرد.

وی با اشاره به حضور ۲۷۰۰ نفر شرکت‌کننده در بخش‌هایی مانند مقاله و پوستر گفت: امیدواریم پس از این شاهد هم‌افزایی‌های بیشتری در حوزه‌های تخصصی مرتبط با حمل و نقل باشیم و  ترافیک روان‌تری را شاهد و در ارتقاء کیفی خدمات حمل و نقل و ترافیک در سطح کشور موفق‌تر عمل کنیم.

وی ادامه داد: مبنای انتخاب مقالات توسط ۱۱۷ نفر از اساتید خبره این حوزه و همچنین ۱۱ نفر از روسای کمیته علمی صورت گرفته است که بر اساس نمرات داده شده، مقالات ارائه گردیده با در نظر گرفتن میانگین نمرات تعدادی از این عزیزان برنده و به این کنفرانس دعوت شدند.