کنفرانس بین‌المللی مهندسی حمل و نقل و ترافیک، طی سال‌های ۷۴ تا ۹۷ در ۱۷ دوره به صورت حضوری و در سال ۹۸ به صورت غیرحضوری برگزار و در سال‌های 1399 و ۱۴۰۰ به دلیل شیوع کرونا برگزار نشده است. مطابق برنامه‌ریزی‌های نوزدهمین دوره این کنفرانس با همکاری دانشگاه‌های معتبر کشور در روزهای 15 و 16 اسفندماه در مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد برگزار خواهد شد.

در طول دوره‌های گذشته، حدود ۷۰۰۰ مقاله در محورهای مختلف پذیرفته شده و مورد داوری قرار گرفته و امسال هم از ششم آذرماه ارسال مقالات و ثبت نام در درگاه اینترنتی آغاز شده و پژوهشگران و دانشجویان تا ۱۵ بهمن‌ماه برای ارسال و بارگذاری مقالات فرصت دارند. داوری مقالات این دوره کنفرانس تا پایان بهمن‌ماه انجام و نتایج آن اعلام خواهد شد.

کنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک، با حمایت رسمی سایت سیویلیکا، بعنوان ناشر تخصصی کنفرانس‌های کشور برگزار می‌شود و طبق تفاهمنامه منعقدشده، تمامی مقالات پذیرفته‌شده کنفرانس، در این سایت ثبت ملی گردیده و به هر یک از مقالات پذیرفته‌شده، کد یکتای COI  اختصاص می‌یابد. مقالات ادوار گذشته این کنفرانس، کنفرانس در دوره‌های گذشته، در سایت مذکور به نشانی اینترنتی زیر قابلیت جست و جو و پیگیری دارد:

https://civilica.com